Jak szybko schudnąć

Jak szybko schudnąć? To pytanie ciska się na usta wielu z nas. Każda z nas chciałaby wyglądać nieziemsko, mieć szczupłą sylwetkę i po prostu promieniować swoim wyglądem. Niestety nie zawsze, a może raczej rzadko jest to takie łatwe do zrobienia. Za naszą sylwetkę odpowiada bowiem sporo czynników takich jak geny, sposób odżywiania, aktywność fizyczna, stresujący tryb życia itd Obecnie znanych jest przynajmniej tysiąc różnych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów. Większość z nich wywołuje niestety po pierwsze: mizerne efekty, po drugie: zniechęcenie, po trzecie: efekt jo-jo.

Kobiety z zapałem zabierają się do testowania kolejnego „świetnego” specyfiku, który rozwiąże ich wszystkie problemy z nadwagą. Zapał mija mniej wiecej po 3 dniach bez żadnych rezultatów. Dlaczego tak jest drogie Panie? Dlaczego jesteśmy tak niecierpliwe i chcemy osiągnąć coś beż żadnego wysiłku i poświeceń w tak krótkim czasie? Tak się nie da!

W dalszych wpisach pokażę Ci droga czytelniczko jaki specyfik pomógł mi zrzucić zbędne kilogramy (a trochę tego było – uwierz). Jednak musisz zrozumieć jedną rzecz – każdy specyfik na odchudzanie należy łączyć z odpowiednim trybem życia, żywienia. Samo przyjmowanie tabletek na odchudzanie nic Ci nie da. Musisz to sobie w tym momencie uświadomić. Wszelkiego rodzaju tabletki są bardzo pomocne – to fakt, ale tylko w połączeniu z odpowiednią dietą i style życia.

Na pytanie zawarte w temacie tego wpisu mogę odpowiedzieć tak: kluczem do sukcesu jest: dieta, ćwiczenia, wyrzeczenia oraz odpowiednie tabletki na odchudzanie.

  • dieta odchudzająca: niezbędna do uzyskania oczekiwanych rezultatów. Do wyboru mamy tutaj wiele różnych rodzajów np kopenhaska, dukana, dieta rozdzielna, dieta southbeach, kapuściana i wiele wiele innych. Kluczem jest, aby wybrać sobie taką dopasowaną do swoich możliwości,
  • ćwiczenia odchudzające: nawet zwykły spacer lub trucht jest pomocny w czasie całej naszej kuracji,
  • wyrzeczenia – unikanie wysoce tłuszczowych potraw oraz wszelkiego rodzaju słodkości to absolutna podstawa,
  • wspomagacz, czyli np tabletki na odchudzanie – bardzo ważny w przypadku, kiedy chcesz zamierzone efekty osiągnąć dużo szybciej,
    Podsumowując: jak szybko schudnąć? W zgodzie z Tobą i przy przestrzeganiu wszystkich początkowych założeń

Jak szybko schudnąć z brzucha?

Jak szybko schudnąć z brzucha – to pytanie zdaje się zadawać coraz więcej ludzi nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Siedzący tryb życia i mała aktywność fizyczna przekładają się na coraz to bardziej odkładające się fałdy tłuszczu na brzuchu. Wiem, co mówię – sam byłem na to przykładem. W tym przypadku konieczna jest dobra strategia i przede wszystkim systematyczność, cierpliwość i samodyscyplina. Większość osób, które znam i które również miały (i mają nadal) problemy z odchudzaniem brzucha mają je ze względu na ich brak systematyczności i fakt, że poddały się one po kilku tygodniach wytężonych ćwiczeń i braku dużych i spodziewanych efektów. Aspekt psychologiczny w odchudzaniu jest bardzo ważny ze względu na to, że musimy niejako samych siebie zmotywować do wysiłku – bez tego nasz brzuch nigdy nie będzie taki, jaki chcemy, żeby był (łopatologicznie rzecz ujmując). Ale wracając do tematu:

Jak szybko schudnąć z brzucha i nie martwić się więcej fałdkami?

Najlepszym w moim mniemaniu sposobem na płaski brzuch jest połączenie kilku technik, kilku czynników, które połączone dadzą w rezultacie najlepsze efekty. Taki mix pomógł mi, jak również wielu moim znajomym. Oto, co powinieneś lub powinnaś włączyć do Twojego planu odchudzania:

  • Ćwiczenia odchudzające takie, jak aerobiczna szóstka weidera. Ten zestaw ćwiczeń jest adresowany zwłaszcza do osób, które chciałyby poprawić mięśnie własnego brzucha i jednocześnie zgubić fałdki i co najważniejsze schudnąć. Chociaż wymaga sporo poświęceń, gdyż ćwiczenia z każdym dniem są coraz trudniejsze to zdecydowanie warto podjąć to wyzwanie. Jest to bodaj najskuteczniejszy zestaw ćwiczeń na płaski brzuch, jakie znam.
  • Odpowiednia dieta – wraz z aerobiczną 6 weidera będziesz musiał lub musiała przestrzegać odpowiedniej diety. Nie chcę Ci w tym miejscu jednak zaprzątać głowy jakimiś super skomplikowanymi dietami odchudzającymi. Wystarczy, że nie będziesz jadł lub jadła wysoko tłuszczowych i wysokokalorycznych potraw, pił sporo wody, jadł sporo sałatek oraz owoców i warzyw, a ostatni posiłek w ciągu dnia jadł ok 5 godzin przed snem. Ważne jest także, żeby posiłki spożywać mniej więcej w równych okresach czasu oraz nie objadać się zanadto. Lepiej jeśli mniej, a częściej.

Powyższe dwa czynniki są fundamentalne dla powodzenia całego przedsięwzięcia. Możesz także oprócz nich zastosować jakieś wspomagacze, czyli anaboliki, które pomogą Ci w osiągnięciu celu. W tym miejscu polecam szczególnie preparat o nazwie Therma Cutts, który pomógł już wielu ludziom nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.

Mam nadzieję, że wpisem tym rozwiałem wszystkie Twoje wątpliwości i sama potrafisz już odpowiedzieć na pytanie jak szybko schudnąć z brzucha.

Dieta Kopenhaska – zasady ogólne

Dieta Kopenhaska nie należy do zdrowych. Jest to dieta, która powoduje rewolucję w ustroju pokarmowo-trawiennym. Owszem, właśnie to jest przyczyną jej legendarnej skuteczności, ale należy pamiętać, że tak szybka utrata wagi wiąże się z kosztem.

Jeśli decydujecie się na coś takiego jak Dieta Kopenhaska, warto, żebyście wiedzieli o tym, że rządzi się ona kilkoma ogólnymi zasadami, o których powinniście wiedzieć:

Dieta Kopenhaska trwa dokładnie 13 dni.

Nie wolno jej stosować częściej niż co dwa lata!

Żadnych dań zastępczych – jadłospisu trzeba ściśle przestrzegać

Wypijajcie dwa litry wody dziennie

Nie wolno żuć gumy!

Kolacja i obiad mogą się wymieniać miejscami na przestrzeni jednego dnia

Kolejność dni i dań ma znaczenie!

Kawa czarna tylko z ekspresu, albo rozpuszczalna – sypana nie!

Po zakończeniu 13-tego dnia, każdy następny dzień nie może być obżeraniem się – grozi efektem jojo.

Należy przyjąć, że posiłki są spożywane wg reguł zachodnio-europejskich, czyli: śniadanie wczesnym rankiem, obiad koło południa, kolacja około 18.

Dieta Kopenhaska wymaga 100%-owego poddaństwa. Jej najważniejszą zasadą jest brak odstępstw, szczególnie jeśli chodzi o podjadanie między posiłkami – nie wolno tego robić! Dieta ta jest niebezpieczna i grozi powikłaniami osobom, które mają jakiekolwiek niedobory, awitaminozę, czy są ogólnie osłabione. Przed zastosowaniem, nawet osobom zdrowym, zalecamy wizytę u lekarza i zrobienie przedtem badań.

Dieta kapuściana

Poniżej przedstawiamy Wam ogólne informacje na temat jednej z najpopularniejszych diet w naszym kraju:

Dzień pierwszy

Śniadanie rozpoczyna się zupą kapuścianą, po niej czarna kawa, gorzka.

Na drugie śniadanie, czy też lunch, polecamy zjeść warzywa, najlepiej te, które można zjeść na surowo.

Obiad to ponownie zupa kapuściana oraz herbata (bez cukru!)

Na kolację: …woda.

Dzień drugi

Na śniadanie warzywa, ale nie te, które zawierają białko roślinne, czyli na pewno nie fasole, groch, czy inne strączkowe.

Obiad: zupa kapuściana – tylko.

Kolacja: 2 pieczone ziemniaki

Dzień trzeci

Śniadanie: zupa kapuściana

Lunch: owoce z wyjątkiem bananów i gorzka herbata

Obiad: warzywa (gotowane albo surowe)

Kolacja: ….znowu woda

Dzień czwarty

Śniadanie: zupa kapuściana

Lunch i obiad: kilka bananów

Kolacja: mleko 0% – nawet dwa litry

Dzień piąty

Śniadanie: zupa kapuściana

Obiad: chude mięso (najlepiej kurczak)

Kolacja: pomidory – 6 sztuk, potem 8 szklanek wody niegazowanej

Dzień szósty

Śniadanie: zupa kapuściana

Obiad: chude mięso (może być wołowina, albo indyk)

Kolacja: zielone warzywa, oraz woda (dużo)

Dzień siódmy

Śniadanie: zupa kapuściana

Obiad: Ryż dziki, albo brązowy i warzywa

Kolacja: woda i soki owocowe

Dieta Dukana

Jest jedną z najpopularniejszych diet na świecie. Obecnie to ta dieta jest najbardziej modna i najczęściej poszukiwana. W Internecie zdecydowanie króluje. Przepisów na tę dietę jest mnóstwo, jednak nie każdego stać na wymienione produkty i nie każdy może sobie pozwolić na jedzenie takiej jakości posiłków codziennie. Postanowiliśmy w ramach przybliżenia samej diety pokusić się o garść ogólnych informacji, które mogą pomóc w odchudzaniu, niekoniecznie wymagając ścisłego jej przestrzegania.

Owa słynna kuracja odchudzająca doczekała się już frontu krytyki, ze względu na to, że jest nie do końca zdrowa, ponieważ druzgocze nerki i wątrobę, ze względu na bardzo duże ilości białka, które należy spożywać każdego dnia.

Jak zapewne wszystkim wiadomo, bo pewnie każdemu obiło się o uszy, że Dieta Dukana składa się poszczególnych faz, w których jadłospis zmienia się drastycznie.

O ile w pierwszej fazie zaleca się spożywanie dużych ilości białka pochodzenia zwierzęcego, o tyle w kolejnych pojawiają się inne produkty jak np. pełne ziarno, czy warzywa, albo owoce.

Żeby nie być gołosłownym, podajemy ogólny jadłospis rzeczy, dzięki którym się chudnie na samej diecie, ale stosowane również osobno wspomagają odchudzanie:

– ryby morskie, jak mintaj, dorsz, śledź, tuńczyk, ale również słodkowodne: łosoś, pstrąg

– mięso o niskiej zawartości tłuszczu: drób (bez kaczki i gęsi, które są wyjątkowo tłuste), podroby (wątróbka, żołądki, serca), cielęcina, chuda wołowina

– wszystkie owoce morza: małże, kalmary, kraby, krewetki i ostrygi

– Produkty pochodzenia mlecznego: jogurty, maślanki, kefiry, sery, także mleko o niskiej zawartości tłuszczu.

– Soja i pochodne, czyli np. tofu.

– Warzywa; wszystkie strączkowe, ze względu na dużą zawartość białka roślinnego i błonnika pokarmowego, bakłażany i wszystkie cukinio-podobne z samą cukinią na czele, brukselka, cebule, szpinak, pomidory.

– Owoce; truskawki, morele, pomarańcze, jabłka, śliwki, brzoskwinie, arbuzy.

Dieta 1000 kalorii

Legendarna dieta 1000 kalorii żyje w naszej świadomości i każdego kto się odchudza już ponad 20 lat. Jej korzenie sięgają lat ’80. Ten sposób odżywiania został powołany do życia, żeby uderzyć w masę ciała i zmniejszyć ją szybko i gwałtownie, dając tym samym asumpt do dalszego, zdrowego, zrzucania wagi. Niestety, większość decydujących się na tę dietę nie rozumie tego i stosuje ją doraźnie, dziwiąc się, że wracają do dawnej wagi przez efekt jojo.

Żeby schudnąć – to podstawowa zasada wszystkich diet – trzeba spowodować ujemny bilans kaloryczny na koniec dnia. Czyli zużyć więcej kalorii, niż przyjmujemy w pokarmie.

Na ujemny bilans można wpływać różnymi sposobami, ale wyróżniamy dwa podstawowe: mniej jeść, co powoduje niedostatek kalorii, w rezultacie spalanie rezerw, oraz zwiększyć wysiłek fizyczny, co powoduje większe zużycie energii, wynikiem czego organizm sięga po rezerwy, przyspieszając spalanie.

Dieta 1000 kalorii to dieta w której ilość kalorii jest niedostateczna do prawidłowego funkcjonowania, nawet jeśli nie robimy żadnego wysiłku fizycznego. Dzienne zapotrzebowanie na kalorie dla mężczyzny dorosłego to około 3000 kcal, natomiast dla kobiety: 2000 kcal. Widać zatem, że dieta 1000 kalorii może zaszkodzić, szczególnie osobom z niedoborami witamin.

Należy mieć na uwadze, że organizm sięgając po rezerwy nie zawsze sięga po tłuszcz – czasami, szczególnie przy szybkiej pracy serca, sięga po węglowodany, a tłuszczu nie spala. Dlaczego? Bo węglowodany spalają się najszybciej dostarczając energii prawie natychmiast.

Stosując taki sposób odżywiania jak dieta 1000 kalorii trzeba brać pod uwagę obecność wszystkich składników odżywczych, także witamin. Inaczej możemy doprowadzić do długotrwałego osłabienia całego organizmu, co przyniesie nam więcej szkody niż pożytku.

Jak się domyślacie, dieta 1000 kalorii polega na takim skomponowaniu produktów, żeby ich ilość dzienna nie przekraczała tysiąca. Łatwo sprawdzić ich ilość, bo wg dzisiejszego prawa, producent powinien umieścić wartość kaloryczną na opakowaniu produktu. Jeśli zaś kupujemy pokarm nie-paczkowany, to wystarczy chwilę poszukać w Internecie listy produktów i ich wartości kalorycznej.

Generalne zasady

– Na śniadanie spożywamy nie więcej niż 200 kalorii

– Lunch nie może przekroczyć 150 kalorii

– Obiad to max 350 kalorii

– Podwieczorek – 100 kalorii

– Kolacja podobna do obiadu, ale wartość kaloryczna to max 200

Rady

– Prowadź dziennik i zapisuj wszystko co zjesz

– Pij wodę. Duża ilość wypełnia żołądek i zaspokaja pierwszy głód, pozwalając dotrwać o następnego posiłku

– Nie pij alkoholu na czas diety – organizm i tak jest osłabiony

– Zrezygnuj z ostrych przypraw – pobudzają apetyt

– Jedz powoli, żuj dokładnie i poczekaj 20 minut po każdym posiłku – tyle potrzebuje insulina, żeby dotrzeć z trzustki do mózgu zaspokajając głód

– Jedz 5 małych posiłków w ciągu dnia zamiast trzech dużych – odstępy po ok. 2,5 h

– Ruszaj się, bo spalanie przyspiesza, kiedy podejmujesz wysiłek

Dieta 1200 kalorii

Słyszeliście zapewne o czymś takim jak Dieta 1000 kalorii? Pewnie, że tak – kto nie słyszał? A ilu z Was udało się wytrwać w postanowieniu zjedzenia 1000 kalorii dziennie? Pewnie niewielu, bo Dieta 1000 kalorii jest dość rygorystyczna, oraz jak twierdzi większość dietetyków niezdrowa.

Przedstawiamy Wam Dietę 1200 kalorii, zbilansowaną lepiej i działającą tak samo jak jej „chudsza” siostra.

Dieta 1200 kalorii jest dla osób, które nie mają silnej woli, albo nie chcą ryzykować powikłań, lub efektu jojo. Jeśli nie dla Ciebie diety, w których trzeba przestrzegać menu co do joty, to czytaj dalej.

Dieta 1200 kalorii w skrócie opiera się na zwiększonej ilości posiłków, które są małe i smaczne. Odchudza 1 kg na tydzień – pewnie uważacie, że to niedużo, ale można to uznać za dobry wynik, gdyż jest to trwały ubytek masy tłuszczowej.

Ogólne zasady:

Żadnego podjadania między posiłkami – wyznaczona ilość musi Wam wystarczyć.

Woda i płyny – wypijajcie zawsze przynajmniej 2 litry dziennie

Trochę ruchu – spróbujcie się zmobilizować do niewielkiego, ale regularnego wysiłku, żeby wspomóc odchudzanie

Nie rezygnujcie z żadnego posiłku, bo potem apetyt wróci ze zdwojoną mocą!

Pierwszy dzień:

Śniadanie: omlet z szynką

Lunch: kromka ciemnego chleba z dżemem owocowym

Obiad: zupa pomidorowa, sałatka

Podwieczorek: jabłko

Kolacja: warzywa gotowane na parze

Drugi dzień:

Śniadanie: 2 kanapki z ciemnego chleba z sałatą i polędwicą

Lunch: galaretka owocowa

Obiad: pieczony dorsz, sałatka z pomidora i 2 ziemniaki

Podwieczorek: bulion z warzywami

Kolacja: Bułka grahamka, serek z rzodkiewką

Dieta białkowa

Obecnie najbardziej popularną dietą na świecie jest Dieta Dukana. Głównie za sprawą gwiazd Hollywood, które ją stosują i chwalą się wszem i wobec wynikami. Opracował ją kilka lat temu francuski lekarz i dietetyk Pierre Dukan, który zajmował się tematem odchudzania ponad 30 lat. Znając jednak zasady stosowania tej diety, można ułożyć własną, do czego zachęcamy.

Białko jest najważniejszym składnikiem codziennej diety każdego człowieka. Bez białka nie przeżyjemy długo. Potrzebujemy białka, tłuszczu i węglowodanów – to trzy podstawowe rodzaje składników diety.

W kolejności spalamy: najpierw węglowodany, potem tłuszcz, następnie białko. Mamy na myśli oczywiście wysiłek fizyczny.

Dieta białkowa Dukana nie gwarantuje zdrowego trybu odżywiania, tylko szybki efekt chudnięcia, więc nie bierze pod uwagę dziennego zapotrzebowania na składniki, które mogą być potrzebne na przykład osobom pracującym fizycznie, a i takie bywają otyłe.

Dieta Dukana jest restrykcyjna ponad wszelką wątpliwość. Wymaga ścisłego przestrzegania; składa się głównie z dań zawierających duże ilości białka. Spożywanie tego składnika w dużych ilościach wprowadza ludzki organizm w stan termogenezy, co powoduje podgrzanie jego temperatury i w rezultacie spalanie. Nikt nie zaznacza, że dieta Dukana wymaga wzmożonej pracy nerek i wątroby, co obciąża organizm, szczególnie u osób w średnim wieku i starszych. Enigmatycznie jest tylko wspomniane, że należy pić dużo wody niegazowanej (co oczywiście pomaga pracować wątrobie i nerkom).

Polecamy Wam jeść przynajmniej dwa razy dziennie białko pochodzenia zwierzęcego ze względu na jego łatwą przyswajalność przez organizm. Polecamy Wam również, kiedy stosujecie taki sposób odżywiania jak dieta białkowa, ćwiczyć. I tu, zapewniamy, że szczególnie na wczesnym etapie ważny dla odchudzania jest trening siłowy, a ten najbardziej „lubi” białko.

Wiecie dlaczego trening siłowy jest ważny?

Bo wytworzenie jednego włókna mięśnia zużywa aż 7 razy więcej cząsteczek tłuszczu!
Dieta białkowa to nie tylko Dukan. Wystarczy, że podejdziecie do tego tematu z większą rezerwą i wykażecie nieco cierpliwości, bo nie schudniecie tak jak na Dukanie, ale schudniecie na pewno i efekt jojo Wam nie grozi. Jeśli dołożycie do tego trening siłowy, to sukces gwarantowany!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *